Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Utolsó kommentek

Supply chain practices

[HUN] Rakoczy Ferenc vagyok. 10 eve dolgozom az ellatasi lanc kulonbozo pozicioiban, eddig 4 orszagban, foleg raktarozasi es gyartaslogisztikai teruleteken. Gyakorlati tapasztalataim, elkepzeleseim mindarrol ami anyagaramlasnak es folyamatfejlesztesnek hivnak. Nyitott vagyok uj szakmai kihivasok irant, barhol legyen az a vilagban.

[EN] My name is Ferenc Rakoczy, an experienced and practical supply chain expert, mainly in warehousing and production logistics. Ideas, practices and philosophies from 4 countries, about everything we call material flow and supply chain process improvement. Open to new professional challenges either in Hungary or anywhere in the world.

Friss topikok

Linkblog

Plan - Source - Make - Deliver - Return

2009.12.10. 12:44 Ferenc Rakoczy

Az integrált ellátási lánc folyamatai 4/5 - DELIVER

Címkék: stratégia source make plan leadtime deliver

deliver folyamat már ott elkezdődik, amikor a vevőnk tájékoztat bennünket igényéről. Mit akar a vevő? Hány darabot és mikorra? A vevő megrendelésének kezelése mellett a deliver megában foglalja azokat a tevékenységeket is, melyek a megrendelés teljesítésével kapcsolatosak, az árajánlat adásától kezdve a számlázásig és a pénz zsebre tételéig. Ez a folyamat felelős azért, hogy a kedves vevő akarata érthetően és időben leképeződjön a source és make számára, melyek ez alapján tervezik meg az alapanyagellátást és a termelésütemezést. Végül a deliver a szakértője a készáru-raktározási, szállítmányozási és disztribúciós tevékenységeknek is.

Lássuk a javaslatokat, melyekkel optimalizálni tudjuk a deliver-t!

1. Teremts összhangot a kiszolgálás színvonala és költségei között. Egyes vevők több pénzt hoznak a konyhára, mint mások. Az ilyen vevőkkel megkülönböztetett módon törődünk, ugye? Tégy különbséget vevő és vevő között, és ez alapján differenciáld a kiszolgálás módját. Az időben fizető, magas profitot termelő vevőid elégedettségéért áldozz még többet. Átveheted tőle az order-mendzsment nyűgjeit, vagy gyárts neki készletre, csökkentve ezzel a megrendelés átfutási idejét.

2. Rövidítsd a vevői megrendelések átfutási idejét. Ha a vevőd akar valamit, arról tudjon a pénzügy, a raktár, a gyártás és a szállítmányozás is, hogy a feladatokat egymással párhuzamosan és ne egymás után kelljen végrehajtani. Ezzel időt takaríthatsz meg. Egy jól kondicionált ERP rendszer sokat segíthet, de csak akkor, ha rendelkezik az üzletspecifikus alkalmazásokkal vagy ha elegendő szabadságfokod van annak átalakításában.

3. Tudja mindenki, hogy hol tart egy adott megrendelés. Egy megrendelés státusza, az érkezéstől a pénz számlánkra érkezéséig a teljes deliver folyamat alatt mindenki számára elérhetőnek kell lennie. Minden vevő szereti tudni, hol tart a megrendelése, a vállalat értékesítői különösen, hiszen őket azok, akiket a vevő minden percben nyúz. Ha rendeltetek már az Amazon.com-ról, akkor tudjátok, miről beszélek - amint feladsz egy megrendelést, azonnal látod, hogy az hol tart. Csak beütöd a megrendelésed azonosítóját és máris tudod, hogy az már össze van készítve, vagy elhagyta a feladási helyet, úton van, várhatóan mikor érkezik. Ha még egyszer felősséget vállalok egy vállalat deliver folyamataiért, ez az első, amit megcsinálok.

4. A törzsadatokat rendszeresen nézd át. A vevő kiszolgálásának egyik alavető feltétele, hogy pontos adatokon alapuljon. A megrendelt termék kódja, megnevezése, ára, a vevő pontos címe, a szerződésben lefektetett incoterms és sok egyéb más adat, ha pontatlan, akkor számlázási és kiszállítási nehézségeid lesznek. Azoknál a vállalatoknál, ahol eddig dolgoztam, az adatkezelés soha nem tartozott a legjobban végrehajtott feladatok közé. Valójában nem könnyű feladat, hiszen a vállalat szinte összes szervezetének részt kell vennie benne úgy, hogy azért közvetlenül nem felelnek. Van egy adatkarbantartó vagy dokumentációs részleg, majd ők megcsinálják, nemde? De ők hogyan vegyék észre azt, ha a vevőnek a címe pontatlan?

Ezeket az alapelveket csak a már eddig is említett üzleti folyamat-integráció keretében tudod megvalósítani. A törzsadatok karbantartásában egységesen részt kell vegyen a vállalat valamennyi szervezete, az értékesítéstől a mérnökségen át a pénzügyig. A vevő és a vállalatod között a key account menedzsment által megkötött szerződés tele van ellátási láncbeli kötelezettségekkel. Ha a marketing osztály promóciót hirdetett, a megváltozott árakról és egyéb feltételekről tudnia kell a delivernek.

A deliver folyamatod természetesen a többi ellátási lánc folyamattal is szerves egészt kell, hogy alkosson. A plan folyamatod a vevői igényekkel kapcsolatos információkon alapszik, az erőforrás és költségvetés megtervezéséhez tudnod kell az igények nagyságát és időbeli eloszlását. A készletekkel és a termelési ütemezéssel kapcsolatos információkat pedig a plan és a make folyamatok adják a delivernek, melyek alapján vissza tudod igazolni a vevőid megrendeléseit.


A DELIVER folyamat indikátorai:

Order Fulfillment Leadtime

Order management costs

Accounts Receivable

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://supplychain.blog.hu/api/trackback/id/tr421588042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása